CINIBA - Przewodnik

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: Polityka prywatności.
baner2.jpeg
001.jpeg
images/b2.jpg
images/d1.jpg
previous arrow
next arrow

Przewodnik

CINiBA oraz wszystkie oddziały specjalistyczne BUŚ umożliwiają zdalne zamawianie i pobieranie cyfrowej kopii artykułów, fragmentów książek itp. ze  zbiorów biblioteki, skatalogowanych w komputerowym systemie bibliotecznym oraz oznaczonych przyciskiem „Zamów kopię”.

Z usługi skorzystać mogą czytelnicy posiadający konto w systemie bibliotecznym. Płatności realizowane są poprzez usługę Pay-U. Pobranie zrealizowanego zamówienia następuje po zalogowaniu się na konto użytkownika. Więcej informacji w Regulaminie elektronicznego zamawiania skanów oraz Cenniku.

Cennik opłat w systemie biblioteczno-informacyjnym Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego oraz Biblioteki Głównej Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

Podstawa prawna:
Rozdział I Paragraf 3 Regulaminu udostępniania zbiorów w CINiB-y

1. Udostępnianie zbiorów

  • zapis kaucyjny (opłata zwrotna): kaucja 1 - 150,00 zł (2 wol.); kaucja 2 – 400,00 zł (4 wol.); kaucja 3 – 600,00 zł (6 wol.);
  • wydanie elektronicznej karty bibliotecznej lub jej duplikatu 10,00 zł,
  • przetrzymanie książki ponad wyznaczony termin zwrotu: za każdy rozpoczęty tydzień zwłoki w zwrocie jednego woluminu 1,00 zł,
  • przetrzymanie książki ponad wyznaczony termin zwrotu: za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w zwrocie jednego woluminu dla wypożyczeń nocnych i weekendowych 10,00 zł,
  • wysłanie pierwszego monitu 4,00 zł,
  • wysłanie kolejnego monitu 10,00 zł,
  • uszkodzenie kodu paskowego lub naklejki wolnego dostępu 2,00 zł,
  • uszkodzenie etykiety RFID 5,00 zł,
  • zniszczenie książki, w zależności o stopnia zniszczenia (minimum) 30,00 zł, [Patrz: sposoby płatności]

2. Wypożyczalnia Międzybiblioteczna

  • sprowadzenie książki z biblioteki krajowej 10,00 zł,
  • sprowadzenie mikrofilmu z biblioteki krajowej 2,00 zł,
  • sprowadzenie kserokopii z biblioteki krajowej według rachunku lub zryczałtowana opłata 4,00 zł,
  • wykonanie mikrofilmu lub kserokopii z mikrofilmu, digitalizacja zbiorów - z bibliotek krajowych: według rachunku,
  • sprowadzenie książki lub mikrofilmu z krajów europejskich (poza Wielką Brytanią) według rachunku lub zryczałtowana opłata 40,00 zł,
  • sprowadzenie kserokopii z krajów europejskich (poza Wielką Brytanią) według rachunku lub zryczałtowana opłata 20,00 zł,
  • sprowadzenie kopii z czasopism licencjonowanych (w wersji elektronicznej) z krajów europejskich (poza Wielką Brytanią) według rachunku lub zryczałtowana opłata 40,00 zł,
  • wykonanie mikrofilmu lub kserokopii z mikrofilmu na specjalne zamówienie za granicą według rachunku,
  • sprowadzenie książki lub mikrofilmu z Wielkiej Brytanii 100,00 zł,
  • sprowadzenie kserokopii z Wielkiej Brytanii 50,00 zł,
  • sprowadzenie materiałów z krajów pozaeuropejskich według rachunku + koszt opłaty pocztowej,
  • sprowadzenie z zagranicy książki dostępnej w kraju, ale niemożliwej do zamówienia w ramach wypożyczeń międzybibliotecznych według rachunku + koszt opłaty pocztowej. [Patrz: sposoby płatności]

Uwaga: do faktur za usługi wystawianych dla użytkowników niebędących studentami lub doktorantami doliczany jest podatek vat.

3. Inne usługi (wykonywane w oparciu o zbiory biblioteki)

  • kwerenda bibliograficzna na zlecenie instytucji lub wyszukiwanie bibliometryczne na zlecenie instytucji lub osoby prywatnej - za każdą godzinę pracy pracownika biblioteki 50,00 zł,
  • kserokopie dla instytucji (A4) 0,50 zł / str.,
  • skan wykonany z materiałów ze zbiorów biblioteki (do formatu A3) - 0,6 zł za 1 plik,
  • skan z mikrofilmu lub mikrofiszy 0,60 zł za 1 plik,
  • fotografia cyfrowa wykonana z materiałów ze zbiorów biblioteki 3,00 zł za 1 szt., [Patrz: sposoby płatności]

4. Pozostałe opłaty

  • za zagubiony numerek z szatni 25,00 zł,
  • za zagubiony klucz do szafki depozytowej 50,00 zł,
  • za zagubiony klucz do kabiny pracy indywidualnej 50,00. [Patrz: sposoby płatności]

Sposoby płatności


Wszystkie opłaty dokonywać można wyłącznie bezgotówkowo:
  • bezpośrednio w wypożyczalni wyłącznie kartą
  • przez system BLIK
  • przez system PayU
  • przelewem na konto: PL 41 1050 1214 1000 0024 1575 8180

Politechnika Śląska (od 11.04.2013 r.), ASP w Katowicach (od 11.06.2013 r.), Śląski Uniwersytet Medyczny (od 27.06.2013 r.), AWF w Katowicach (od 05.11.2015 r.).

  • studenci Politechniki Śląskiej, ASP w Katowicach, Śląskiego Uniwersytetu Medycznego i AWF w Katowicach, którzy chcą się zapisać w Centrum, muszą mieć indeks z pieczątką swojej Biblioteki Głównej oraz legitymację studencką;
  • jeżeli uczelnia nie wydaje indeksów tradycyjnych, zapisu do CINiBA dokonuje się na podstawie pisemnego potwierdzenia rejestracji czytelnika w bazie macierzystej biblioteki;
  • studenci Uniwersytetu Śląskiego, którzy chcą się zapisać w Bibliotece Głównej Politechniki Śląskiej, Bibliotece ASP w Katowicach,  Bibliotece Śląskiego Uniwersytetu Medycznego lub w Bibliotece AWF w Katowicach, muszą mieć indeks z pieczątką Centrum  oraz legitymację studencką;
  • studenci Uniwersytetu Ekonomicznego, którzy chcą się zapisać w wyżej wymienionych bibliotekach, muszą mieć specjalne zaświadczenie wydane przez Wypożyczalnię Centrum oraz legitymację studencką;
  • Studenci, doktoranci, słuchacze studiów podyplomowych innych szkół wyższych (na podstawie podpisanych umów trójstronnych z UŚ i UE) mogą wypożyczyć 5 woluminów na 8 tygodni.

Biblioteka Uniwersytetu Śląskiego posiada w ofercie usługę dostarczania studentom UŚ cyfrowych kopii materiałów bibliotecznych. Do użytku osobistego skanujemy na zlecenie między innymi artykuły z czasopism oraz wybrane rozdziały z książek. W celu uzyskania cyfrowych kopii materiałów gromadzonych przez bibliotekę prosimy o kontakt z:

 

Biurem do spraw Osób Niepełnosprawnych Uniwersytetu Śląskiego.

ul. Bankowa 14, pokój nr 509, 40-007, Katowice

telefon/fax (0-32) 359 1998, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Czynne od poniedziałku do piątku od 07:30 do 15:30.

  • Usługa dotyczy wyłącznie materiałów będących w posiadaniu Biblioteki lub sprowadzonych przez Wypożyczalnię Międzybiblioteczną,
  • wypełniony formularz zamówienia (do pobrania niżej) należy składać w Informatorium na poziomie 0,
  • opłatę należy uiścić w Wypożyczalni na poziomie 0,
  • w przypadku większych zamówień Biblioteka zastrzega sobie prawo do pobrania zaliczki w wysokości 10% wartości całego zamówienia.

Cennik usług

W Centrum można samodzielnie wykonywać zdjęcia zbiorów własnym aparatem. W przypadku księgozbioru z Czytelni oraz z magazynów zamkniętych zgody na wykonywanie fotografii udziela dyżurujący bibliotekarz.

Do dyspozycji czytelników CINiBA pozostaje 5 samoobsługowych skanerów książkowych zlokalizowanych na 3 poziomach gmachu:

  • na poziomie 0 znajduje się skaner podłączony do Sieci;
  • na 1 poziomie znajduje się skaner do którego należy podłączyć pendrive lub inny rodzaj pamięci przenośnej (łącze USB, urządzenie nie jest podpięte do Internetu!), oraz 1 skaner podłączony do Sieci;
  • na poziomie 2 znajdują się kolejne 2 skanery podłączone do Sieci, pliki można przesłać pocztą.

Oznaczenie gniazdekGniazdka elektryczne znajdują się:

  • na pierwszym poziomie gmachu Centrum przy stolikach zaraz obok wind, przy 8 pierwszych i ostatnich stanowiskach komputerowych wzdłuż regałów, przy stolikach w ostatniej linii regałów oraz stanowiskach do pracy grupowej (od strony gmachu WNS);
  • w Pracowni Komputerowej na pierwszym poziomie 14 przedłużaczy między komputerami;
  • na drugim poziomie gmachu Centrum przy stolikach zaraz obok wind, przy 5 pierwszych i ostatnich stanowiskach komputerowych wzdłuż regałów, przy stolikach w ostatniej linii regałów oraz stanowiskach do pracy grupowej (od strony gmachu WNS)
  • w Czytelni 10 przedłużaczy.

Kierownicy Departamentów

mgr Grażyna Razik, kierownik Departamentu Udostępniania Zbiorów i Informacji Naukowej,

32 786 5120, tel. kom. 500-314-169; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

mgr Anna Śpiechowicz, kierownik Departamentu Gromadzenia, Uzupełniania i Opracowania Zbiorów,

32 786 5040, tel. kom. 500-314-181; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

lic.Zbigniew Guzik, kierownik Departamentu Informatycznego,

32 786 5111, tel. kom. 504-849-180; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

mgr Joanna Czakon, kierownik Biura Centrum,

32 786 5006, tel. kom. 781 820 119; jTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.