„Technologie Autentyczności…”: spotkanie z dr hab. Anną Malinowską, prof. UŚ (10 grudnia 2024 r.)

Miło nam zaprosić Państwa na spotkanie z cyklu Czas na książkę – książka na czasie zatytułowane „Technologie Autentyczności: Iluzja 'Ja’ w Epoce Globalnych Kryzysów”.

Prowadzącą będzie dr hab. Anna Malinowska, prof. UŚ (Instytut Nauk o Kulturze, Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach). Rozmowę moderować będzie Anna Nowak-Piątek (CINiBA).

Spotkanie odbędzie się 10 grudnia br. o godz. 11.00 w sali konferencyjnej CINiB-y (p. 0). Inicjatywa skierowana jest przede wszystkim do licealistek i licealistów, zapraszamy do uczestnictwa także wszystkie osoby chętne do wzięcia udziału w dyskusji (zapisy do 9 listopada: promocja@ciniba.edu.pl).


O spotkaniu:

Autentyczność to pojęcie coraz bardziej pożądane i jednocześnie nieuchwytnym. Podobno warunkuje ona relacje; jest też źródłem sprawczości i kluczem do emocjonalnej samoregulacji, pozwalającej nam radzić sobie z problem lęku i depresji, które są często związane z impostor syndrome i social comparison theory. Psychologiczne koncepcje tożsamości i samoświadomości, takie jak self-concept i self-determination theory, sugerują, że człowiek ma naturalną potrzebę bycia sobą. Jednak kultury społeczne monitorujące i kształtujące nasze zachowania podważają ten fundament, tworząc iluzję autentyczności. Czy można więc jeszcze mówić o autentyczności. Jakie psychologiczne skutki niesie rozdźwięk między „ja” prawdziwym a „ja” kreowanym przez trendy kulturowe i psychologiczne? Czy autentyczność kiedykolwiek była rzeczywista, czy to jedynie iluzja, której ulegamy?

Dr hab. Anna Malinowska, prof. UŚ jest pisarką i teoretyczką kultury specjalizującą się w badaniach z zakresu semiotyki miłości, cyfrowej humanistyki oraz robotyki krytycznej. Do jej zainteresowań badawczych należą min. ewolucja norm kulturowo-społecznych, emocjonalne i estetyczne kody kohabitacji w technokulturze oraz sztuka nowych mediów jako forma krytyki. W swoich publikacjach i badaniach skupia się na kodach uczuć w technosferze, analizie wzorów kulturowych w kontekście ludzi i inteligentnych maszyn a także na afektywnym potencjale urządzeń cyfrowych.

Projekt zrealizowany dzięki wsparciu programu „Popularyzacja nauki” w ramach Inicjatywy Doskonałości Badawczej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

Technologie_Autentyczności_plakat